Resa till Umeå

Grävande Journalister har årsmöte i Umeå, om att missa det väsentliga i tillvaron

En till lång dag där mycket lite hände och ändå ganska mycket.
Jag och min son var fångar i det lilarummet.
Tiden gick vi sov åt och grälade med varandra .
Till sist kom vi ut i den blöta staden Umeå där snön höll på
att smälta. Jag rullade runt sonen på stadens gator och
besökte Gräv 2014 i Folkets Hus. Det var avspärrat och
därför inte möjligt att träffa någon jag kände. Bildmuseet
var öppet och tog emot med öppna armar.
Solen lyste in i den mystiska byggnaden och i ett svagt
ögonblick tänkte jag att detta kanske är framtiden.
Min sambo, Mall var där och vi fikade med  studenterna
som kom från olika delar av världen. Ser fram emot att
komma tillbaka en annan gång och se mer. Till Umeå
reser jag dock sällan. Senaste gången var i september 1995.

Om Daniel stintzing

Reflektioner kring historien och samtiden. Jag, Daniel Stintzing är journalist och bosatt i Skarpnäck utanför Stockholm
Det här inlägget postades i #blogg100, Stadsplanering, Umeå och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

