Revolutionen kommer! (frågan är bara när)

När kommer revolutionen egentligen? Ganska snart tror jag. Det är också möjligt att den redan varit och att jag missade den medan jag såg på TV. Världen genomgår ständiga förändringar och förbättringar samt en del försämringar. Orden för att beskriva att vi befinner oss i tidens flod är många.
Jag rör mig på samma platser som jag gjorde som barn. Staden var länge nästan helt oförändrad och kändes som ett museum. Sedan kring 2003 började saker hända. Nu är vi inne i en tid av stora förändringar.

När novembermörkret har kommit blir staden märkligt grå och fadd. Solen når knappt ned till gatan och perspektiven försvinner i fjärran. IMG_3918

Om Daniel stintzing

Reflektioner kring historien och samtiden. Jag, Daniel Stintzing är journalist och bosatt i Skarpnäck utanför Stockholm
Det här inlägget postades i Historia, PR, Stadsplanering, Stockholm, Struktur, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

